Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Το «Β. Κορνάρος» βάρεσε μπιέλα

Ξαφνικά, η πλοιοκτήτρια εταιρεία υπέβαλε νέο αίτημα για ακινησία ακόμα 20 ημερών τού «Βιτσέντζος Κορνάρος», λόγω βλάβης στην κύρια μηχανή.

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου


Εκτός γραμμής εξακολουθεί να παραμένει το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Βιτσέντζος Κορνάρος», αν και χθες έληξε η νόμιμη ακινησία που είχε λάβει. Ετσι, Κύθηρα και Αντικύθηρα παραμένουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά και την Κρήτη και, απ’ ό,τι φαίνεται, η περιπέτεια αυτή για τους κατοίκους των δύο νησιών θα τραβήξει μακριά, καθώς την περασμένη Παρασκευή ξαφνικά η πλοιοκτήτρια εταιρεία υπέβαλε αίτηση για περαιτέρω ακινησία 20 ημερών, λόγω εκτεταμένης βλάβης διωστήρα (μπιέλας) της κύριας μηχανής.

Το υπουργείο Ναυτιλίας απέστειλε το αίτημα της εταιρείας στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, η οποία καλείται να επιθεωρήσει το πλοίο, να εξετάσει τη συγκεκριμένη βλάβη και να αποφασίσει εάν το αίτημα της εταιρείας γίνει αποδεκτό.

Όπως έλεγαν πηγές του ΥΝΑ στην «Εφ.Συν.», εάν διαπιστωθεί η βλάβη, τότε η ακινησία θα δοθεί. Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός, που σχολιάστηκε από κύκλους της ναυτιλίας, ότι η βλάβη ανακοινώθηκε την Παρασκευή, δηλαδή τρεις ημέρες πριν από τη λήξη της ακινησίας του πλοίου, και δεν είχε γνωστοποιηθεί από την εταιρεία όλο το χρονικό διάστημα που το πλοίο βρίσκεται σε ακινησία.

Τον Φεβρουάριο έτοιμο το «European Express»

Να σημειωθεί ότι ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης μαζί με την επιτροπή της περιφέρειας Αττικής έχει ζητήσει εδώ και δέκα μέρες συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας για το θέμα, αλλά, όπως είπε ο ίδιος, ακόμα ο υπουργός δεν τους έχει δεχτεί.

Στο μεταξύ, από το «Blue Star Iθάκη» θα εξυπηρετείται μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου η γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Εύδηλος – Άγιος Κήρυκος – Φούρνοι – Καρλόβασι – Βαθύ, μετά το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με το πλοίο «European Express» της ΝΕΛ, το οποίο εκτελούσε αυτό το δρομολόγιο. Στις 17 Ιανουαρίου ακινητοποιήθηκε λόγω σοβαρών ελλείψεων που κατέγραψαν οι επιθεωρητές στους τομείς της ασφάλειας ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και η εταιρεία έχει δηλώσει ότι στις 2 Φεβρουαρίου θα είναι έτοιμο να επιστρέψει και πάλι στη γραμμή.

Όταν προέκυψε το πρόβλημα, τη θέση του πήρε άλλο πλοίο της ΝΕΛ, το «Θεόφιλος», εκτελώντας μόνο δύο δρομολόγια την εβδομάδα, καθώς ταυτόχρονα κάλυπτε και την άγονη γραμμή Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα. Όλα αυτά και πολλά άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες του Β. Αιγαίου προκάλεσαν την αγανάκτησή τους και σε έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Σάμου αποφασίστηκε η υποβολή μηνυτήριας αναφοράς κατά παντός υπευθύνου για την «άθλια και ανύπαρκτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του νομού».

πηγή: efsyn.gr