Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Ψήφισμα Κυθηραϊκών Σωματείων Αθηνών-Πειραιώς


ΨΗΦΙΣΜΑ
Σήμερα τη 19η Ιανουαρίου 2014, ημέρα Κυριακή και ώρα 12.00 τα Κυθηραϊκά Σωματεία Αθηνών-Πειραιώς

Τριφύλλειο Ίδρυμα
Κυθηραϊκός Σύνδεσμος Αθηνών
Κυθηραϊκή Αδελφότητα Πειραιώς-Αθηνών
Εταιρεία Κυθηραϊκών Μελετών
Ένωση Απανταχού Αντικυθηρίων
Εξωραϊστικός Σύλλογος Αλίμου

συγκεντρώθηκαν στον Ιερό Ναό Μυρτιδιωτίσσης Αλίμου, για να εξετάσουν το φλέγον θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας των Κυθήρων-Αντικυθήρων.
Διεξήχθη συζήτηση και αποφασίστηκε ομόφωνα η σύνταξη του παρόντος ψηφίσματος.

1. Αξίωση των κατοίκων των νήσων Κυθήρων και Αντικυθήρων είναι η διατήρηση δύο γραμμών ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας και δύο πλοίων, του Περιφερειακού και του Τοπικού, που θα συνδέουν τα νησιά μας με την πρωτεύουσα, το διοικητικό μας κέντρο, την Πελοπόννησο και Κρήτη (το πρώτο), και με τη Νεάπολη Λακωνίας (το δεύτερο, το τοπικό).
2. Θεωρούμε ανακριβή και εξωπραγματική την πληροφορία, η οποία μεταδόθηκε πρόσφατα από το επίσημο βήμα της Βουλής των Ελλήνων, ότι ο λαός των Κυθήρων και Αντικυθήρων δεν θέλει το περιφερειακό πλοίο. Η αντίδραση του κυθηραϊκού λαού πριν ένα χρόνο ήταν όχι για την παρακώλυση της εκτέλεσης της περιφερειακής ναυτιλιακής γραμμής με το «Βιτσέντζος Κορνάρος» της εταιρείας ΛΑΝΕ, αλλά για την αποτροπή της προσέγγισης του στη Νεάπολη για το επιδοτούμενο εβδομαδιαίο δρομολόγιο (Νεάπολη-Κύθηρα-Αντικύθηρα) και για ένα πρόσθετο δρομολόγιο από Γύθειο-Κύθηρα. Η αντίδρασή μας εκείνη έγινε για να μην εξοστρακισθεί το τοπικό πλοίο «ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ», το οποίο επί εξαετία περίπου προσφέρει πολύτιμες και ανεκτίμητες υπηρεσίες στον τόπο μας.
3. Αξιούμε από το ΥΝΑ και την Κυβέρνηση της χώρας μας να μην καταργηθεί η επί πολλές δεκαετίες εκτελούμενη περιφερειακή ναυτιλιακή γραμμή που συνδέει τα νησιά μας με τον Πειραιά, την Πελοπόννησο και την Κρήτη, ούτε η μέχρι τώρα χορηγούμενη επιδότηση, επειδή θεωρείται ασύμφορη και επιζήμια οικονομικά επιχείρηση. Η Ελλάδα πρέπει να εξυπηρετεί τις άγονες και ακριτικές περιοχές μας και όταν ακόμη, αντί για κέρδος, αποφέρουν έλλειμμα. Εδώ χρειάζεται η αμέριστη κρατική πρόνοια και προστασία.
4. Η συγκοινωνιακή σύνδεση με την πιο κοντινή στεριά εξυπηρετεί μεν άριστα τους εμπορικούς σκοπούς μας, αλλά όχι και την ευχερή μετακίνηση των συμπολιτών μας προς το διοικητικό κέντρο, την πρωτεύουσα του κράτους μας. Για τους ηλικιωμένους και υπερήλικες συμπατριώτες μας, Κυθήριους και Αντικυθήριους, που μετακινούνται προς την Αθήνα-Πειραιά  μέσω Νεαπολέως, και εν συνεχεία η δια ξηράς μετάβαση προς το λεκανοπέδιο της Αττικής, είναι όχι μόνο προβληματική και δαπανηρή, αλλά και ανέφικτη. Αλλά και δεν είναι καθόλου συντομότερη η δια ξηράς αυτή διαδρομή, όπως λέγεται από αρμοδίους.
5.Το ΥΝΑ και η εταιρεία ΛΑΝΕ θεωρούμε ότι πρέπει να αναλάβουν τις νομικές, ηθικές και εθνικές ευθύνες, δεσμεύσεις και υποχρεώσεις τους. Να μην καταδικάσουν οριστικά τα νησιά μας σε αποκλεισμό από τους τρεις τουριστικούς πυλώνες: Πειραιά, Πελοπόννησο και Κρήτη, ούτε σε μαρασμό και αποδυνάμωση. Δημόσιες υπηρεσίες (Επαρχείο, ΟΤΕ,ΔΕΗ,ΔΟΥ) έφυγαν από τα νησιά μας. Να μη χάσουμε και την ακτοπλοϊκή μας συγκοινωνία. Θα είναι καταστροφικό.
6. Είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο τρόπο και με κάθε θεμιτό μέσο, επικαλούμενοι την ετυμηγορία της δικαιοσύνης της πατρίδος μας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα δικαιώματά μας. Το ΥΝΑ και η εταιρεία ΛΑΝΕ, σεβόμενοι την υφιστάμενη σύμβαση και τις νομικές τους υποχρεώσεις έχουν την ευχέρεια όχι να καταργήσουν ή να μετακινήσουν τη θαλάσσια αυτή γραμμή, αλλά να τροποποιήσουν τη δρομολογιακή κίνηση τους, λόγω της αύξησης των τιμών καυσίμων και της οικονομικής τους δυσπραγίας. Δεν είμαστε η μόνη άγονος προβληματική-κατά τους οικονομολόγους-ναυτιλιακή γραμμή, αλλά υπάρχουν και άλλες 20. Γι αυτό αξιούμε να τύχουμε ίσης μεταχείρισης. Θα είναι ανήθικο και αχαρακτήριστο, ενώ ακόμη υφίσταται η σύμβαση με την εταιρεία ΛΑΝΕ και αναγράφεται στις ιστοσελίδες του ΥΝΑ και της εταιρείας ΛΑΝΕ η εξαγγελία εκτέλεσης δρομολογίων μέχρι τέλους Αυγούστου 2014 - πράγμα που επιφέρει σύγχυση στους επιχειρηματίες του νησιού μας και το τουριστικό κοινό - να μετακινηθεί το «Β.ΚΟΡΝΑΡΟΣ» σε άλλη γραμμή μαζί με την επιδότηση που είχε ως τώρα για τη δική μας θαλάσσια γραμμή.
7. Ζητούμε την κατανόηση και την κρατική πρόνοια και μέριμνα στο οξύτατο και ανεπίλυτο ακόμη αυτό πρόβλημά μας.

Για τα Κυθηραϊκα Σωματεία
Δρ. Εμμ.Καλοκαιρινός , Πρόεδρος Τριφυλλείου Ιδρύματος.
Γεώργιος Καρύδης, Πρόεδρος Κυθηραϊκού Συνδέσμου Αθηνών.
Βρεττός Κυπριώτης, Πρόεδρος Κυθηραϊκής Αδελφότητας Πειραιώς-Αθηνών.
Καθηγητής Νίκος Πετρόχειλος, Πρόεδρος Εταιρείας Κυθηραϊκών Μελετών.
Ιωάννης Γλυτσός, Πρόεδρος Απανταχού Αντικυθηρίων.
Άντα Καρύδη, Πρόεδρος Εξωραϊστικού Συλλόγου Αλίμου.


Προς:
1.Γραφείο Πρωθυπουργού
2. Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου, κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη
3. Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Ιωάννη Σγουρό
4. Αντιπεριφερειάρχη Νήσων , κ. Δημήτρη Κατσικάρη
5. Ναυτιλιακή Εταιρεία ‘ΛΑΝΕ’
6. Βουλευτές Α΄ Πειραιώς
ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΔΡΙΤΣΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΜΕΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΡΕΠΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
7. Γραφείο Τύπου Νέας Δημοκρατίας
8. Γραφείο Τύπου ΠΑΣΟΚ
9. Γραφείο Τύπου ΣΥΡΙΖΑ
10. Γραφείο Τύπου ΚΚΕ
11 Γραφείο Τύπου ΑΝΕΛ
12. Γραφείο Τύπου ΔΗΜΑΡ
13. Τοπικό Κυθηραϊκό Τύπο
«ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ»
«ΚΥΘΕΡΕΙΑ»
«ΚΥΘΗΡΑΪΣΜΟΣ»