Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

Το χάσανε το πλοίο της γραμμής…

Αντιδράσεις αλλά και ανησυχία από τους κατοίκους των Κυθήρων και Αντικυθήρων, θα μείνουν για δύο μήνες χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση

Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά αλλά και με την Κρήτη θα παραμείνουν σχεδόν δύο μήνες τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα μετά την ακινησία του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» της εταιρείας ΛΑΝΕ, καθώς αυτό δεν αντικαταστάθηκε από άλλο. Εξέλιξη η οποία έχει προκαλέσει αντιδράσεις αλλά και ανησυχία τόσο στους κατοίκους των νησιών όσο και στους φορείς τους, καθώς για τους δύο αυτούς μήνες και μέχρι να επιστρέψει το πλοίο στη γραμμή θα είναι υποχρεωμένοι να πηγαίνουν στον Πειραιά οδικώς μέσω Νεάπολης Λακωνίας.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων-Αντικυθήρων, Ευστρ. Χαρχαλάκης, με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας, την οποία κατέθεσε ως αναφορά στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας, σημειώνει ότι η ακινησία του πλοίου δημιουργεί σοβαρά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα στους κατοίκους των δύο νησιών.

Τονίζει ότι το YNA θα έπρεπε πριν δώσει τη σχετική έγκριση για μια τόσο μακρά ακινησία να έχει ήδη βρει λύσεις στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των δύο νησιών τόσο με τον Πειραιά όσο και με την Κρήτη για την περίοδο των δύο μηνών. Θα μπορούσε να δρομολογηθεί ένα άλλο πλοίο που να κάνει ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από και προς Πειραιά-Κίσσαμο, όπως ακριβώς γινόταν μέχρι και το 2008, όταν κατά την ακινησία του πλοίου που εξυπηρετούσε τη γραμμή δρομολογούνταν πλοίο αντικατάστασης.

Εξηγεί πως η σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά είναι υποχρεωτική, καθώς ο Πειραιάς είναι η διοικητική έδρα των δύο νησιών όπως επίσης και η έδρα όλων των υπηρεσιών (περιφέρεια, τεχνικές υπηρεσίες, Αντιπεριφέρεια Νήσων, δασαρχείο, πολεοδομία, εφορία κ.ά.) και τονίζει πως δεν έχουν το δικαίωμα να τους υποχρεώσουν να πηγαίνουν στον Πειραιά μέσω Λακωνίας με τεράστια έξοδα και με άπειρη ταλαιπωρία σ’ ένα κακής ποιότητας και μειωμένης ασφάλειας οδικό δίκτυο. Διατυπώνει δε καίρια ερωτήματα:

● Πώς θα μετακινούνται στον Πειραιά οι εκατοντάδες ηλικιωμένοι κάτοικοι των δύο νησιών;
● Πώς θα επικοινωνήσουν οι ακρίτες κάτοικοι των Αντικυθήρων με τις οικογένειές τους που βρίσκονται στο Καστέλι της Κρήτης;
● Πώς θα γίνεται η τροφοδοσία του νησιού από την Κρήτη;
● Πώς θα μεταβαίνει στα Αντικύθηρα το συνεργείο της ΔΕΗ από την Κίσσαμο για την αποκατάσταση των πολλών βλαβών στο δίκτυο του μικρού νησιού (τα Αντικύθηρα ανήκουν στη ΔΕΗ Κισσάμου και όχι στη Σπάρτη όπως τα Κύθηρα) και πώς θα ολοκληρώσει η ΔΕΗ τα ημιτελή έργα που έχει ξεκινήσει στο δίκτυο των Αντικυθήρων εδώ και μήνες;

«Η απόφαση που αφήνει τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα χωρίς σύνδεση με τον Πειραιά και την Κρήτη κινείται ουσιαστικά στο ίδιο αρνητικό πλαίσιο της συνολικής αντιμετώπισης του ακτοπλοϊκού προβλήματος των νησιών μας και δείχνει ότι οι υπεύθυνοι δεν αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα και κλείνουν τα μάτια στις ουσιαστικές ανάγκες», τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης και προσθέτει πως «η πολιτική ηγεσία και η ευθυγραμμισμένη και ετεροκαθορισμένη γραφειοκρατία του υπουργείου Ναυτιλίας οφείλει επιτέλους να αλλάξει προσανατολισμό και να αποφασίσει τη στήριξη των πολιτών των νησιών. Να σταματήσει να ταυτίζεται μονίμως με τους πλοιοκτήτες και όσα κατά περίπτωση τους συμφέρουν».

Χριστίνα Παπασταθοπούλου

πηγή: efsyn.gr