Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Σε 48ωρη επαναλαμβανόμενη απεργία από τη Δευτέρα η ΠΝΟ

Για τη νέα ρύθμιση με τις συμβάσεις

Σε 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από τις 6 το πρωί της Δευτέρας προχωρήσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, για τις επιχειρησιακές συμβάσεις και για τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που αφορά στα σκάφη αναψυχής και ιδιαίτερα τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας σε περίπτωση κινητοποιήσεων.

Οι ναυτεργάτες είχαν αποφασίσει να υπάρξει, ούτως ή άλλως, 24ωρη απεργία την ημέρα εισαγωγής των ρυθμίσεων για τα σκάφη αναψυχής, γεγονός που αναμένεται στα μέσα της εβδομάδας.

Απεργιακή προσυγκέντρωση θα γίνει στις 5.30 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά, από ναυτεργατικά σωματεία που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ.

Διαμαρτυρία θα υπάρξει επίσης στις 8 το πρωί στο λιμάνι έξω από το πλοίο «European express» και αφορά όλα τα πληρώματα της πλοιοκτήτριας NEL Lines για τη μη καταβολή δεδουλευμένων.

Θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας, τόσο για το θέμα της μη καταβολής δεδουλευμένων, όσο και για γενικότερα θέματα.

Αγκάθι οι επιχειρησιακές

Έως τώρα η σύμβαση εργασίας των ναυτικών βασιζόταν στη συλλογική σύμβαση εργασίας που συμφωνούσε η ΠΝΟ με τους ακτοπλόους.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος, είπε ότι στόχος της νέας ρύθμισης είναι η δημιουργία επιχειρησιακών σωματείων και ακολούθως επιχειρησιακών συμβάσεων που θα υπογράφονται μεταξύ των σωματείων αυτών και των αντίστοιχων ναυτιλιακών εταιρειών.

Αυτό στην πράξη σημαίνει, πρόσθεσε, συντριβή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και ταυτόχρονα τεράστια μείωση των μισθών σε αυτές τις κατηγορίες πλοίων.

Θα αντιδράσουμε με όλες τις μορφές πάλης προκειμένου να μην υλοποιηθεί αυτός ο κυβερνητικός σχεδιασμός, πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.

Στην ανακοίνωσή της η ΠΝΟ ζητά:

·           Άμεση απόσυρση του πολυνομοσχεδίου και διαγραφή των ρυθμίσεων που αφορούν την ναυτεργασία.
·           Άμεση απόσυρση του νέου σχεδίου νόμου για τα Τουριστικά πλοία και διαγραφή των σε βάρος του κλάδου μας ρυθμίσεων.
·           Διατήρηση των ρυθμίσεων χρηματοδότησης του ΝΑΤ από τον δημόσιο προϋπολογισμό.
·           Υπογραφή ΣΣΝΕ σε όλες της κατηγορίες των πλοίων και πλήρης εφαρμογή των μέχρι σήμερα συμβατικών υποχρεώσεων της εργοδοσίας και της κείμενης νομοθεσίας.
·           Άμεση και πλήρης εξόφληση των οφειλόμενων δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών, των πληρωμάτων των πλοίων

πηγή: in.gr