Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο
Κυθήρων το απόγευμα της Παρασκευής 11/11 υπό την προεδρία του κ. Λάζαρου Βέζου.
Ο κ. Δήμαρχος προέβη σε αναλυτική ενημέρωση προς το σώμα για μια σειρά πολύ
σημαντικών θεμάτων όπως:
1. Για το θέμα της υπογραφής της σύμβασης ανάμεσα στην Περιφέρεια
Αττικής και την εταιρεία ΖΙΤΑΚΑΤ για την εκτέλεση του έργου «Αποκατάσταση ΧΑΔΑ Κυθήρων και Δημοτικής
Ενότητας Αντικυθήρων και Κατασκευή και Λειτουργία Χώρου Υγειονομικής Ταφής
Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) στα Κύθηρα και μικρού ΧΥΤΥ στα Αντικύθηρα», προϋπολογισμού
6.300.000€. Ο κ. Δήμαρχος χαρακτήρισε ευτυχή συγκυρία την υπογραφή της
σύμβασης και την άμεση έναρξη του
έργου, που είναι το
μεγαλύτερο έργο που θα εκτελεστεί στο Δήμο μας τα τελευταία έτη και
συνιστά έργο πρότυπο για την βιώσιμη
διαχείριση των απορριμμάτων σε νησιωτικές κοινωνίες. Με το έργο αυτό
επιλύονται οριστικά όλες οι νομικές και περιβαλλοντικές εκκρεμότητες που
βάραιναν το Δήμο για την διαχείριση των απορριμμάτων επί δεκαετίες. Ο αρχικός
προϋπολογισμός του έργου ήταν 5.477.000€. Η νέα Δημοτική Αρχή ενέταξε το έργο
στο Π.Ε.Π. Αττικής και κατάφερε σε άψογη συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες
της Περιφέρειας, να εντάξει μέσα στο ίδιο έργο μια σειρά υποέργων και
προμηθειών αυξάνοντας τη συνολική
χρηματοδότηση μέχρι του ποσού των 7.650.000€. Οι μελέτες είχαν μεγάλο
βαθμό ωριμότητας, όμως, η νέα Δημοτική
Αρχή έλυσε σημαντικά ζητήματα που ανέκυψαν με την έγκριση περιβαλλοντικών όρων
και τις δασικές αδειοδοτήσεις, ολοκλήρωσε την πλήρη ωρίμανση του έργου, ενέταξε
το έργο στο Π.Ε.Π. Αττικής και αύξησε κατά 2.173.000€ τον αρχικό προϋπολογισμό
εντάσσοντας σημαντικά νέα υποέργα και προμήθειες (2 νέα απορριμματοφόρα,
φορτωτή, φορτηγό, μονάδα κομποστοποίησης και 80 οικιακούς κομποστοποιητές).
2. Για τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων του διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 2009 στο Δήμο
Κυθήρων. Ήδη έχουν εκδοθεί αποφάσεις μονιμοποίησης για τους 5 από τους
10 συνολικά επιτυχόντες, οι οποίοι από το 2010, αν και επιτυχόντες στο
διαγωνισμό ΑΣΕΠ για θέσεις μόνιμου προσωπικού, εργάζονταν στο Δήμο μας με σχέση
ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, βρίσκονταν δηλαδή σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας. Μετά από διαρκή
αιτήματα πολλών Δήμων, το πρόβλημα έχει πλέον επιλυθεί με τη νομοθετική ρύθμιση του Ν.4368/2016 (άρθρο
7), που επέτρεψε τη μονιμοποίηση των συγκεκριμένων υπαλλήλων ανταποδοτικών
υπηρεσιών. Η Δημοτική Αρχή έχει ήδη καλέσει για ανάληψη υπηρεσίας και τους
υπολοίπους 5 επιτυχόντες που δεν προσελήφθησαν στο Δήμο ούτε υπό το καθεστώς
του ορισμένου χρόνου και ήδη έχει αποδεχθεί το διορισμός ένας εξ αυτών,
ειδικότητας υδραυλικού.
3. Για τη λειτουργία της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου μετά την αποχώρηση
από το Δήμο της υπαλλήλου κας. Νικολέτας Διακοπούλου που επέστρεψε στη Δ.Ο.Υ. Ά
Πειραιά όπου ανήκει οργανικά. Ο κ. Δήμαρχος ανέφερε ότι ο Προϊστάμενος του Δήμου κ. Γεώργιος Κασιμάτης έχει επιφορτιστεί με έναν
τεράστιο όγκο δουλειάς (οικονομικά στοιχεία, προϋπολογισμοί, ισολογισμοί,
ρυθμίσεις οφειλών, τέλη κ.λπ.) που εκ των πραγμάτων συνεπάγεται ορισμένες
καθυστερήσεις στη λειτουργία συγκεκριμένων τομέων της οικονομικής υπηρεσίας του
Δήμου. Αναφέρθηκε επίσης ότι στόχος της δημοτικής αρχής είναι η ψήφιση
του Τεχνικού Προγράμματος στις αρχές Δεκεμβρίου, ενώ για το σκοπό αυτό
πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 7/11 συνάντηση
των αρχηγών των παρατάξεων της Αντιπολίτευσης με τον Δήμαρχο (με πρωτοβουλία
του κ. Δημάρχου) όπου συζητήθηκαν οι βασικές αρχές που θα διέπουν το νέο
Προϋπολογισμό του Δήμου καθώς και τα προβλήματα που δημιούργησε στην
εκτέλεση έργων σε όλη την Ελλάδα η αιφνιδιαστική αλλαγή του νομικού πλαισίου
για τα δημόσια έργα με την έκδοση του Ν.4412/2016 στις 8 Αυγούστου.
Το Δ.Σ. ενέκρινε όλα τα θέματα
ημερήσιας διάταξης καθώς και 3 θέματα προ ημερησίας διατάξεως, ανάμεσα στα
οποία και την 3ηαναμόρφωση
του τρέχοντος προϋπολογισμού. Ανάμεσα στα θέματα που εγκρίθηκαν από το ΔΣ ήταν
και η συμμετοχή του Δήμου σε
εκθέσεις τουρισμού της Ελλάδας και του Εξωτερικού για το έτος 2017 που
έχει διττό στόχο: αφενός την ενίσχυση της επισκεψιμότητας από χώρες όπου τα Κύθηρα
είναι ήδη γνωστά (Δανία, Ελβετία κ.λπ.), αφετέρου το άνοιγμα σε νέες αγορές
(Πολωνία, Αγγλία, Ουγγαρία). Παράλληλα ενέκρινε ομόφωνα το Σχέδιο Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια (ΣΔΑΕ) του Δήμου Κυθήρων,
το οποίο εισηγήθηκε ο Τεχνικός
Σύμβουλος του Δήμου κ. Μπογιατζής, ο οποίος στο τέλος της συνεδρίασης
έκανε μια πλήρη ενημέρωση προς το σώμα
για όλα τα μεγάλα έργα ανάπτυξης που χειρίζεται και για το στάδιο της
ωριμότητάς τους (αποκατάσταση ΧΑΔΑ, Πλατεία Φρατσίων, Ανάπλαση Μητάτων, Φράγμα
Οχελλών, Γήπεδο Μανιτοχωρίου, Αφαλατώσεις, Ύδρευση Αγίας Πελαγίας, Παιδικός
Σταθμός Λογοθετιανίκων, Δημοτική Οδοποιία, Οδός Μόρμορη, πρόγραμμα CLLC/LEADER κ.λπ.). Η επιστημονική κατάρτιση και η τεχνοκρατική
επάρκεια του Τεχνικού Συμβούλου του Δήμου έτυχαν παραδοχής από όλες τις
πτέρυγες του Δ.Σ., γεγονός που αποδεικνύει την εξαιρετική επιλογή συνεργατών
που έχει κάνει η Δημοτική Αρχή και ο κ. Δήμαρχος προσωπικά.
Το Δ.Σ. αποδέχθηκε τη μελέτη για την αποκατάσταση της οδού Αγίας
Πελαγίας προς Αγία Αναστασία, ένα έργο που έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2016 και
θα δημοπρατηθεί άμεσα με προϋπολογισμό
220.000€, ενώ παρέλαβε και τη μελέτη για τη πραγματοποίηση 5 νέων υδρευτικών διερευνητικών γεωτρήσεων εντός
του 2017, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων ύδρευσης του νησιού.
Ο κ. Δήμαρχος αναχωρεί τις επόμενες ημέρες εκτός Κυθήρων προκειμένου να
εκπροσωπήσει το Δήμο στις Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού της Θεσσαλονίκης (Philoxenia) και της Αθήνας (GreekTourism Expo) καθώς και για σειρά επαφών με στελέχη της
Κυβέρνησης και της Περιφέρειας για τρέχοντα ζητήματα του Δήμου αλλά και με
πρέσβεις χωρών του εξωτερικού με στόχο την τουριστική προβολή του νησιού. Κατά
τη διάρκεια απουσίας του κ. Δημάρχου, θα συγκληθεί το Δ.Σ. για την έγκριση του
Ισολογισμού του Δήμου του έτους 2013 που έχει εγκριθεί από την Οικονομική
Επιτροπή, ενώ θα γίνει και συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής για τρέχοντα
θέματα, υπό την προεδρία του Αντιπροέδρου της κ. Παναγιώτη Μεγαλοκονόμου.
Δείτε το πλάνο συμμετοχής του Δήμου σε εκθέσεις τουρισμού για το έτος
2017 εδώ.
Δείτε το Σχέδιο Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια (ΣΔΑΕ) του Δήμου εδώ.