Κυριακή, 28 Μαΐου 2017

Δελτίο τύπου από το Γρ.Αντιπεριφερειάρχη Νήσων, 26/5/2017

ΑΠΟ                                                                                                           26/05/2017
ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΝΗΣΩΝ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Νησιωτικότητα και Γαλάζια Οικονομία: Πυλώνας Ανάπτυξης, Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας»

Στο Επιστημονικό Συνέδριο με τίτλο «Νησιωτικότητα και Γαλάζια Οικονομία: Πυλώνας Ανάπτυξης, Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας», που φιλοξενήθηκε στο κεντρικό αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Πειραιώς παραβρέθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος, εκπροσωπώντας την Περιφέρεια Αττικής και την Περιφερειάρχη.
Ο κ. Χατζηπέρος μετέφερε τον χαιρετισμό της κ. Ρένας Δούρου και συνεχάρη τους διοργανωτές για την τόσο σημαντική αυτή προσπάθεια και ευχήθηκε να καθιερωθεί ως θεσμός. Επεσήμανε ότι είναι καιρός να συμπεριληφθούν όλα τα νησιά, και αυτά των χερσαίων Περιφερειών, υπό την «ομπρέλα» του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.  Ευχήθηκε κάποια στιγμή να σταματήσουμε να συνομιλούμε και να ξεκινήσουμε να συνεργαζόμαστε πρακτικά.
Στην παρέμβαση του ο Αντιπεριφερειάρχης τόνισε ότι :
«Ο χωροταξικός σχεδιασμός και ιδιαίτερα ο θαλάσσιος, έπρεπε ήδη να έχει αναθεωρηθεί, μετά τη διπλή απόρριψη από το ΣτΕ, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε την ανεξέλεγκτη χωροθέτηση των ιχθυοτροφείων με ότι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές κοινωνίες και την τοπική οικονομία.
Πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στην βελτίωση του Θεσμικού Πλαισίου έτσι ώστε να απλοποιηθούν οι διαδικασίες για την ωρίμανση των έργων. Τα νησιά μας είναι χαρακτηρισμένα ως Παραδοσιακοί Οικισμοί, Ιστορικοί Τόποι και Δασικές Εκτάσεις Μεγίστου Κάλλους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην μπορούμε γρήγορα να χωροθετήσουμε ακόμα και Πράσινα Σημεία για την διαχείριση των απορριμμάτων και των ΚΕΛ υγρών αποβλήτων. Όλα τα λιμάνια μας είναι «παράνομα και αυθαίρετα» και για να κάνουμε την παραμικρή παρέμβαση, όπως π.χ. στο λιμάνι του Πόρου που κατέρρευσε το 2012, θέλουμε 5 χρόνια.
Όσον αφορά στην οδική ασφάλεια και στον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κινητές μονάδες ΚΤΕΟ .
Τέλος, στα θέματα της υγείας αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα προβλήματα σε στελέχωση και εξοπλισμό, που πέραν όλων των άλλων, οφείλεται και στο γεγονός ότι 2 διπλανά νησιά ανήκουν σε διαφορετικές ΔΥΠΕ».