Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

«ΤΣΙΡΙΓΟ ΜΟΥ» ένα τραγούδι του Νίκου Φατσέα

Ελένη Χάρου

Ο Νίκος Φατσέας (1914-1990) ήταν ο Κυθήριος στιχουργός των μεγάλων επιτυχιών όπως «Για μας κελαηδούν τα πουλιά» «Το κοκοράκι» «Απόψε τα μεσάνυχτα» «Μη φοβάσαι» « Θα σε πάρω να φύγομε» κ.α. Ο αγαπημένος του καλλιτεχνικού κόσμου στο μεσοπόλεμο και μετά, συνεργάστηκε με το Γούναρη και με το Σουγιούλ, τον Πλέσσα, τον Κατσαρό κ.α. που μελοποίησαν τους στίχους του. Όταν τον κυρίευε η νοσταλγία για το νησί του έγραφε:

Τσιρίγο μου
Μακριά από τη δική σου αγκαλιά
Σβήνει κάθε άλλη ομορφιά
Όλα σβήνουν και δεν αφήνουν
Ανάμνηση σιγά σιγά καμιά
Εσύ μόνο μου φέρνεις πόνο
Σαν από σένα ζω μακριά.
Ρεφραίν
Τσιρίγο μου, συ μου ‘χεις πάρει την καρδιά μου
Τσιρίγο μου, συ κρύβεις κάθε έρωτά μου.
Πώς νοσταλγώ τις όμορφες κορφές σου ν’ αντικρύσω
Τσιρίγο μου, το χώμα το δικό σου να πατήσω.
Περνούν τα χρόνια φεύγουνε περνούν
Κι όλοι ξένους τόπους τριγυρνούν
Δεν ξεχνούνε μακριά κι αν ζούνε
Το μέρος που πρωτόειδαν τη ζωή
Και σε τόνο γιομάτο πόνο
Λεν μ’ ένα πόθο στην ψυχή
Ρεφραίν
Τσιρίγο μου…..

Τους στίχους αυτούς στη δεκαετία του 30 μελοποίησε ο Κουγιουμτζόγλου σε ρυθμό φοξ. Μια διαφήμηση στην «Κυθηραϊκή Δράση» το 1937 προτρέπει τους Κυθηρίους να διασκεδάζουν βάζοντας στο γραμμόφωνο το δίσκο με αυτο το κεφάτο φοξ.