Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Δελτίο τύπου Δήμου Κυθήρων, 8/11/2014

Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Κυθήρων σε τακτική συνεδρίαση, την Παρασκευή 07/11, υπό την Προεδρία του κ. Λάζαρου Βέζου, στην αίθουσα «Δήμαρχος Αρτέμιος Καλλίγερος» του Δημαρχείου Κυθήρων.
Ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε το σώμα σχετικά με την επίσημη απάντηση του ΥΝΑ για τις ακινησίες των πλοίων που εξυπηρετούν την περιοχή μας. Επίσης περιέγραψε αναλυτικά τον μέχρι πρότινος τρόπο λειτουργίας του δημοτικού βυτίου και τον τρόπο είσπραξης των χρημάτων αναλύοντας τους λόγους για τους οποίους η νέα δημοτική αρχή ζήτησε την διακοπή λειτουργίας του. Στη συνέχεια ενημέρωσε σχετικά με το πρόγραμμα των επαφών που θα έχει στη Θεσσαλονίκη την ερχόμενη εβδομάδα στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου Κυθήρων στην 30ή Διεθνή Έκθεση Τουρισμού, ενώ ανέγνωσε το τελικό πρόγραμμα της εκδήλωσης που θα πραγματοποιήσει ο Δήμος στη Δ.Ε.Θ. σχετικά με το Ναυάγιο και το Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Ο Δήμος μας είναι ο μοναδικός από τους συμμετέχοντες Δήμους της Έκθεσης που θα διοργανώσει παράλληλο event. 
Αναφορικά με το ζήτημα της έλλειψης αγροτικού ιατρού στα Αντικύθηρα, ο κ. Δήμαρχος ανέφερε πως έχουν γίνει όλες οι ενέργειες προς το Υπουργείο Υγείας και τη Δ.ΥΠΕ. και πως το πρόβλημα υπάρχει λόγω έλλειψης επικουρικού ιατρού στο Γ.Ν. Κυθήρων. 
Ζήτησε επίσης την άμεση συνεργασία των 4 Δημοτικών Παρατάξεων για τη συγκρότηση διαπαραταξιακού οργάνου που θα προτείνει τακτική ημέρα σύγκλησης του Δ.Σ. από το νέο έτος. 
Στο τέλος της ενημέρωσης, ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε για την πορεία υλοποίησης του νέου 6/Θ Δημοτικού Σχολείου Βορείου Τμήματος Κυθήρων στον Ποταμό, για την οποία προχωρά η σχετική διαδικασία, ενώ ζητήθηκε από το Δήμο στον ίδιο χώρο του υπό ανέγερση Δημοτικού Σχολείου να κατασκευαστεί και το νέο Νηπιαγωγείο που σήμερα στεγάζεται σε προκατασκευασμένες αίθουσες. Για το ζήτημα της ανέγερσης του νέου 6/Θ Δημοτικού Σχολείου Νοτίου Τμήματος θα υπάρξει σχετική επίσκεψη του κ. Δημάρχου στον ΟΣΚ (ΚΤΥΠ Α.Ε.) καθώς η διαδικασία έχει παγώσει. 
Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν τρία, ενώ υπήρχαν και 2 θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης διαδικαστικού περιεχομένου. 
Αρχικά το Δ.Σ. συγκρότησε την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Κυθήρων για τα επόμενα 2,5 χρόνια (μέχρι 5-3-2017) ως ακολούθως:
1. ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΚΟΡΩΝΗΣ ΜΗΝΑΣ με αναπλ. τον ΚΟΜΗΝΟ ΓΕΩΡΓΙΟ
2. ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΚΑΣΙΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ με αναπλ. την ΒΕΝΕΡΗ –ΤΡΑΒΑΣΑΡΟΥ ΕΙΡΗΝΗ
3. ΧΑΡΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ με αναπλ. τον ΣΤΑΘΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
4. ΓΙΑΝΝΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 
5. ΧΑΡΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ 
6. ΣΑΜΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 
7. ΦΑΡΟΣ ΣΤΑΘΗΣ
8. ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
9. ΔΡΑΚΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
10. ΙΟΥΛΙΑ ΤΖΑΝΙΔΟΥ – ΖΟΥΜΠΕΡΕΡ 
11. ΚΑΡΑΒΟΥΣΑΝΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 
Αναπληρωματικά μέλη όρισε τους Δημότες: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΚΙΤΣΟ, ΑΝΤΩΝΗ ΚΑΛΛΙΓΕΡΟ, ΜΗΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟ, ΝΩΝΤΑ ΣΤΑΜΑΤΗ, ΠΑΥΛΟ ΚΟΡΩΝΑΙΟ 
Στη συνέχεια το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε ομόφωνα απόφαση σχετικά με τα πολεοδομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί ζητώντας την άμεση παρέμβαση του Δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη για την επίλυσή τους. Το σχετικό κείμενο της εισήγησης και της απόφασης συντάχθηκε κατόπιν συνεργασίας του κ. Δημάρχου με τους ιδιώτες Μηχανικούς των Κυθήρων. Ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε το Δ.Σ. για την επικοινωνία που είχε με τον κ. Μώραλη αλλά και για την συνεχή τηλεφωνική του επικοινωνία με τον Γ.Γ του Δήμου Πειραιά κ. Ταταρόπουλο, ο οποίος επιλαμβάνεται του ζητήματος. Συνάντηση του κ. Δημάρχου με την ηγεσία του Δήμου Πειραιά θα υπάρξει κατά την επιστροφή του από τη Θεσσαλονίκη καθώς το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό και απασχολεί τη Δημοτική Αρχή. Το Δ.Σ. αποφάσισε να απευθύνει την απόφασή του στον Υπουργό Εσωτερικών, τον Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, την Κ.Ε.Δ.Ε., την Π.Ε.Δ.Α και τον Δήμο Πειραιά.
Τέλος το Δ.Σ. συζήτησε διεξοδικά το σχέδιο του Τεχνικού Προγράμματος 2015, ύψους €3.237.501,03 και το υπερψήφισε ομόφωνα μέσα σε κλίμα απόλυτης συναίνεσης και με βάση εξαιρετικά σημαντικές επισημάνσεις όλων των πτερύγων. Στη φάση ψήφισης του Τ.Π. συμμετείχαν με δικαίωμα ψήφου σύμφωνα με το Νόμο και οι Πρόεδροι και Εκπρόσωποι των Τοπικών Κοινοτήτων μόνο για το σκέλος των εγγραφών που αφορούν στις περιοχές τους. Επισημαίνεται ότι βασική αρχή του Τ.Π., όπως άλλωστε ήταν και προεκλογική δέσμευση της σημερινής Δημοτικής Αρχής, είναι η προσπάθεια πραγματοποίησης των δαπανών συγκεντρωτικά (π.χ. ασφαλτοστρώσεις, δίκτυα ύδρευσης κ.λπ.) και όχι αποσπασματικά. Ο κ. Δήμαρχος ανέφερε στο Δ.Σ. τις σχετικές προτάσεις του κ. Μιχάλη Πρωτοψάλτη ο οποίος ήταν απών λόγω υποχρέωσης παρουσίας του σε Δικαστήριο για υπόθεση του Δήμου. Διαβάστηκε σχετική επιστολή του κ. Πρωτοψάλτη αναφορικά με το Τ.Π. Ο κ. Δήμαρχος είχε προσωπική συνεργασία με τον κ. Πρωτοψάλτη για το Τ.Π. και διαπιστώθηκε διαφορετική εκτίμηση σχετικά με τον τρόπο εγγραφής των δαπανών, κυρίως της οδοποιίας και των υδρεύσεων. Η Δημοτική Αρχή εκτιμά ότι η συγκέντρωση των δαπανών οδοποιίας και ύδρευσης σε έναν κωδικό για κάθε δαπάνη, έχει θετικά αποτελέσματα στο κόστος των έργων, καθώς αυτά θα εκτελεστούν με ανοικτούς διαγωνισμούς και με το ύψος των εκπτώσεων θα βγει ωφελημένος ο Δήμος και το νησί. Η εξειδίκευση των δαπανών αυτών ανά τοπική κοινότητα δημιουργεί σοβαρά ζητήματα γραφειοκρατίας, ενώ σύμφωνα με το Νόμο (Π.Δ. 171/87, άρθρο 12 όπως ισχύει και Ν.4257/2014), η κατάτμηση δημοτικών έργων επιτρέπεται μόνο σε νησιωτικούς δήμους με πληθυσμό μέχρι 2.000 κατοίκους. Πρέπει να σημειωθεί ότι αναφορικά με τα έργα οδοποιίας θα γίνει προσπάθεια κατά τη σύνταξη των σχετικών μελετών να ληφθούν υπόψη όσο το δυνατόν περισσότερες από τις προτάσεις των τοπικών Προέδρων και Εκπροσώπων, ενώ οι μελέτες για την ύδρευση αφορούν: α) σε συνολική ανακαίνιση, συντήρηση, καθαρισμό και εξοπλισμό όλων των δεξαμενών και αντλιοστασίων σε όλες τις τοπικές κοινότητες και β) σε αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης μήκους σχεδόν 3,5 χλμ γα το επόμενο έτος καθώς και σε εργασίες ηλεκτρομηχανολογικών αναβαθμίσεων και αυτοματισμών. Με τα έργα αυτά, που θα γίνουν συγκεντρωτικά και όχι αποσπασματικά, θα βελτιωθεί κατά πολύ η ποιότητα του δικτύου ύδρευσης και στόχος είναι σταδιακά να μειωθούν οι συνεχείς βλάβες του δικτύου. 
Δείτε αναλυτικά το ψηφισθέν Τ.Π. εδώ
Ο κ. Δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή ευχαριστούν θερμά όλες τις παρατάξεις για το κλίμα απόλυτης σύμπνοιας, συνεργασίας, διαλόγου και θετικών παρατηρήσεων και επισημάνσεων κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ.
Ο κ. Δήμαρχος μαζί με μέλη του Δ.Σ., τον υπάλληλο κ. Π. Γιαννιώτη και τον Πρόεδρο και την Αντιπρόεδρο της Επιτροπής Τουρισμού αναχωρούν για τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να εκπροσωπήσουν το Δήμο μας στην 30ή Διεθνή Έκθεση Τουρισμού και να έχουν σειρά επαφών και συναντήσεων για τις οποίες θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση. Η μετάβαση και διαμονή του κ. Δημάρχου στη Θεσσαλονίκη (διάρκειας πλέον των 8 ημερών) δεν θα επιβαρύνει οικονομικά το Δήμο.