Η
πτήση Άκτιο-Σητεία επιδοτείται με €547 την θέση, είπε ο υπουργός Μεταφορών - Ο
κ. Σπίρτζης είπε ότι η επιδότηση θα γίνεται με κριτήρια όπως η εποχικότητα ή η
επιβατική κίνηση και ανέφερε ότι θα διαχωρίζονται οι μόνιμοι κάτοικοι από τους
επισκέπτες για τους οποίους υποόησε ότι δεν θα ισχύει η έκπτωση
Τις
στρεβλώσεις στο σύστημα επιδότησης άγονων αεροπορικών γραμμών που κοστίζουν στα
κρατικά ταμεία 45 εκατ. ευρώ παρουσίασε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και
Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προαναγγέλλοντας σαρωτικές αλλαγές με κατάργηση όλων
«των ρουσφετιών» - όπως τα χαρακτήρισε ο υπουργός.
Ο
κ. Σπίρτζης απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του κ. Δημήτρη Σταμάτη (ΝΔ)
παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι γραμμές εσωτερικού επιδοτούνται με ποσά
διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που κοστίζουν ταξίδια προς γνωστούς
ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Είπε
για παράδειγμα ότι τι εισιτήριο προς Λονδίνο κοστίζει σήμερα από 158 ευρώ έως
213 ευρώ την ώρα που η πτήση Άκτιο – Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ την θέση,
Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ, Αλεξανδρούπολη – Σητεία με 465 ευρώ κ.α.
«Είναι
το Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Αθήνα - Ζάκυνθος άγονες γραμμές;» αναρωτήθηκε ο κ.
Σπίρτζης για να σημειώσει ότι «ακόμα και αν πάει άδειο το αεροπλάνο το κράτος
πληρώνει όλες τις θέσεις».
Ο
υπουργός είπε ότι θα εισαχθούν νέα κριτήρια μεταξύ των οποίων: «η εποχικότητα:
Δεν γίνεται σε νησιά να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα καλοκαιρινούς με
χειμερινούς μήνες. Άλλο κριτήριο είναι η επιβατική κίνηση. Επίσης ο διαχωρισμός
επιδότησης μόνιμων κατοίκων από επισκέπτες. Χιλιομετρική απόσταση. Εθνική
Πολιτική κ.α.»
Ο
κ. Σπίρτζης πάντως ξεκαθάρισε ότι οι περιοχές που πραγματικά χρειάζονται
βοήθεια και αποτελούν άγονες γραμμές, όπως Κάλυμνος και Καστελόριζο δεν θα
έχουν πρόβλημα ωστόσο «σε άλλες περιπτώσεις ή θα υπάρξουν δραματικές περικοπές
ή και κατάργηση».
Δείτε
τον πίνακα με τις 28 «άγονες» αεροπορικές γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από
τον κρατικό προϋπολογισμό:
πηγή: Tsirigo fm