Ο
πολυβραβευμένος ομογενής σκηνοθέτης διεκδικεί τα δύο –Σκηνοθεσίας και Καλύτερης
Ταινίας- από τα συνολικά δέκα χρυσά αγαλματίδια για τα οποία προτάθηκε η ταινία
του, «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» με τους Tom Hardy και Charlize Theron.
Γράφοντας
την χθεσινή ανακοίνωση για τους υποψηφίους των Όσκαρ 2016, δεν άργησα να
διαπιστώσω με έκπληξη ότι υπήρχε μια ταινία, ο τίτλος της οποίας «φιγούραρε»
σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, δίνοντας μάχη στήθος με στήθος με το μεγάλο
φαβορί, την «Επιστροφή» του Alejandro González Inárritu με τον Leonardo
DiCaprio. Ίσως, λίγοι περίμεναν ότι η ταινία αυτή θα είχε τη δυναμική να κάνει
τόσο μεγάλο θόρυβο στις υποψηφιότητες της 88ης τελετής
απονομής. Όχι επειδή δεν είχε το ανάλογο, αξιόλογο καστ και τη «βαριά»
σκηνοθετική υπογραφή. Τουναντίον. Ίσως, διότι ανήκει στο λεγόμενο είδος των
μετά-αποκαλυπτικών ταινιών δράσης, που διακρίνονται περισσότερο για τα
εντυπωσιακά εφέ τους που μας μεταφέρουν στο δυστοπικό μέλλον και λιγότερο για
το ιδιοφυές σενάριό τους και είθισται να «σνομπάρονται» από την Ακαδημία στις
βασικές κατηγορίες των Όσκαρ.
Κάτι
τέτοιο φαίνεται όμως να μην ισχύει για το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», την
τέταρτη κατά σειρά ταινία «Mad Max», που έλαβε συνολικά δέκα υποψηφιότητες, τις
δύο από τις οποίες διεκδικεί ο σκηνοθέτης του και δημιουργός της
κινηματογραφικής σειράς, George Miller. Ή αν προτιμάτε ο… Γιώργος Μηλιώτης. Ο
μοναδικός Έλληνας ομογενής που θα διεκδικήσει στις 28 Φεβρουαρίου στο Dolby
Theatre του Λος Άντζελες χρυσό αγαλματίδιο.
Για
όσους δεν το γνωρίζουν ο 70χρονος Miller, κάτοχος ήδη ενός Όσκαρ για το «Happy
Feet» (Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων») το 2007 και υποψήφιος πολλάκις,
μπορεί να γεννήθηκε στην Αυστραλία, αλλά έλκει την καταγωγή του από τα Κύθηρα.
Ο πατέρας του, ο Δημήτριος Μηλιώτης –το άλλαξε σε Miller όταν εγκαταστάθηκε στο
Μπρισμπέιν της Αυστραλίας – ήταν γέννημα θρέμμα Κυθήριος, ενώ η μητέρα του,
Αγγελική ήταν Μικρασιάτισσα.
Μεγαλωμένος
στο Κουίνσλαντ, ο Miller από παιδί έδειχνε ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον
κινηματογράφο, το οποίο «γεννήθηκε» όταν είδε για πρώτη φορά τον «Πινόκιο».
Ωστόσο, η ιατρική ήταν εκείνη που τον κέρδισε αρχικά. Σπούδασε μαζί με τον
δίδυμο αδελφό του στο University of New South Wales και μετά την αποφοίτησή του
εργάστηκε στο St Vincent`s Hospital. Στο διάστημα που εργαζόταν ως γιατρός, με
παρότρυνση του αδελφού του, γύρισε ένα φιλμ, διάρκειας ενός λεπτού, το οποίο
έλαβε μέρος σε διαγωνισμό, κερδίζοντας το πρώτο βραβείο. Το πρώτο βήμα για την
ενασχόλησή του με το μαγικό κόσμο του σινεμά είχε μόλις γίνει.
Το
δεύτερο έγινε το 1971, όταν γνώρισε τον παραγωγό Byron Eric Kennedy, με τον
οποίο δημιούργησαν αργότερα μαζί, το 1979 το πρώτο «Mad Max» και άνοιξαν το
δρόμο για τα road movies. Μία πρωτοπόρα για την εποχή της ταινία, που αποτέλεσε
το ντεμπούτο του Miller στη μεγάλη οθόνη, τόσο σε επίπεδο σκηνοθέτη, όσο και
σεναριογράφου και παραγωγού, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία, αποφέροντας μεγάλα
κέρδη και συστήνοντας ουσιαστικά στο κοινό τον Mel Gibson ως ρολίστα. Gibson
και Miller δούλεψαν μαζί μέχρι και το 1985, όταν και προβλήθηκε το τρίτο «Mad
Max», «Mad Max: Πέρα Από Τον Θόλο Του Κεραυνού».
Είχε
προηγηθεί, δύο χρόνια πριν, ο θάνατος του στενού συνεργάτη του Miller, Byron
Eric Kennedy, βυθίζοντάς τον στο πένθος και στη θλίψη. Τότε, ήταν η στιγμή που
όπως ο ίδιος έχει εξομολογηθεί του πέρασε από το μυαλό να παρατήσει όχι μόνο το
«Mad Max», αλλά και τον κινηματογράφο και να συνεχίσει την καριέρα του ως
γιατρός. Δεν το έπραξε, όμως και συνέχισε σκηνοθετώντας ταινίες, όπως «Εφιάλτης
στα 20.000 πόδια», ύστερα από πρόταση του Steven Spielberg, «Οι Μάγισσες του
Ίστγουικ» και «Babe», το οποίο βραβεύτηκε με Όσκαρ για τα οπτικά εφέ του.
Η
συνεργασία του με τον Gibson έλαβε τίτλους τέλους, όταν ο ίδιος ο Miller
ανακοίνωσε το 2014 ότι ο πολλά υποσχόμενος Tom Hardy θα είναι ο νέος Mad Max
και όχι ο συνήθης ύποπτος Mel Gibson. Ο λόγος, όπως ο ίδιος είχε εξηγήσει δεν
ήταν οι αποκαλύψεις για τη θυελλώδη ζωή του σταρ, αλλά η ηλικία του. «Έχω
μεγάλη αγάπη για τον Μελ. Ράγισε η καρδιά μου όταν τον είδα να εμπλέκεται σε
τέτοια σκάνδαλα… Αλλά τώρα είναι μια νέα εποχή. Ελπίζω ο Μελ να πρωταγωνιστήσει
σε περισσότερες ταινίες γιατί είναι ένας θαυμάσιος ηθοποιός. Και είναι και ένας
εκπληκτικά καλός σκηνοθέτης», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά. Πάντως, η επιλογή
του να αντικαταστήσει τον Gibson με τον Hardy –είναι υποψήφιος για B΄ Ανδρικό
Ρόλο για την "Επιστροφή"- και να δώσει νέα πνοή και δυναμική στο «Mad
Max» φαίνεται τώρα να δικαιώνεται.
Πάντα
θα νοσταλγεί τα Κύθηρα
Αν
νομίζατε ότι ο Miller ανήκει σε εκείνη την κατηγορία ομογενών που ξεχνούν τις
ρίζες τους, μάλλον δεν τον γνωρίζετε καλά. Τόσο από μίλια μακριά, όσο και από
κοντά, δείχνει όποτε του δοθεί η ευκαιρία την αγάπη του για τον τόπο του.
Ενεργό μέλος της Αδελφότητας των Κυθηρίων στην Αυστραλία, έχει κάνει μεγάλη
χρηματική δωρεά, προκειμένου να γίνει η ανέγερση του μνημείου της Τσιριγώτισσας
Μάνας στο νησί, ενώ ταξιδεύει συχνά στη χώρα μας για να επισκεφθεί τα Κύθηρα.
Συγκεκριμένα, τα Μητάτα, από όπου και προέρχεται το επώνυμό του, εκεί όπου
βρίσκεται το παλαιό προγονικό σπίτι της οικογένειά του, το οποίο έχει
μετατραπεί σήμερα σε σύγχρονο ξενώνα.
πηγή: klik.gr