Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Εισηγητής για την νέα ευρωπαϊκή Ατζέντα του Καταναλωτή ο Σπ. Σπυρίδων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πειραιάς, 1 Οκτωβρίου 2012

Την προετοιμασία του Σχεδίου Γνωμοδότησης για την νέα ευρωπαϊκή «Ατζέντα για τον Καταναλωτή» ανέλαβε εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, στο οποίο ανήκει και η Νέα Δημοκρατία, ο Σπύρος Σπυρίδων, ως Μέλος της Επιτροπής των Περιφερειών (ΕτΠ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ατζέντα περιλαμβάνει δράσεις για την προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά, σε ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, όπως οι αγορές μέσω Διαδικτύου, τα χρηματοπιστωτικά προϊόντα (κάρτες, δάνεια) και οι εισαγωγές από τρίτες χώρες.

Ο κ. Σπυρίδων πραγματοποίησε την πρώτη παρουσίαση της γνωμοδότησης στις Βρυξέλλες, τη Δευτέρα 1 Οκτωβρίου, υπογραμμίζοντας, μεταξύ άλλων, την ανάγκη ειδικής μέριμνας για τις περιοχές με γεωγραφικές ή δημογραφικές ιδιαιτερότητες, όπως τα νησιά, οι απομονωμένοι ορεινοί όγκοι και οι πολύ αραιοκατοικημένες περιοχές. Επιπλέον, αναφερόμενος κατά την κεντρική εισήγησή του στον θεμελιώδη ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην υπηρεσία και την προστασία του καταναλωτή, τόνισε:

«Στο σχέδιό μας αφιερώνουμε ένα εκτενές κεφάλαιο στον ρόλο των τοπικών και περιφερειακών αρχών. Ειδικότερα, πιστεύουμε ότι για την προώθηση της εδαφικής συνοχής, οι εποπτικοί μηχανισμοί των τοπικών αρχών, ειδικά στις περιοχές με μόνιμα γεωγραφικά ή δημογραφικά μειονεκτήματα, πρέπει να ενισχυθούν με πόρους, τεχνογνωσία και πιθανά με αρμοδιότητες. Ας μην ξεχνάμε ότι οι τοπικές αρχές είναι πιο κοντά στον πολίτη, επομένως μπορούν αμεσότερα να περάσουν την πληροφόρηση και να επιβλέψουν την εφαρμογή της νομοθεσίας.

Επιπλέον, η  μείωση του εισοδήματος των πολιτών που έχει προέλθει από την πρόσφατη κρίση, έχει αλλάξει τις συνήθειες των καταναλωτών, οι οποίοι γίνονται πιο επιλεκτικοί, ενώ κάνουν πολλές φορές επιλογές με βάση το κόστος, εις βάρος της ποιότητας. Έτσι, πολλοί καταναλωτές γίνονται πιο ευάλωτοι. Στο νέο λοιπόν αυτό τοπίο που δημιουργείται, οι Τοπικές και Περιφερειακές αρχές, λόγω της εγγύτητας, μπορούν να αντιδράσουν άμεσα και στοχευμένα προς όφελος των καταναλωτών», ανέφερε ο κ. Σπυρίδων.