Προσφάτως, με δημοσιεύματα σε ιστοσελίδες του Διαδικτύου κυκλοφόρησαν
φήμες για πιθανή αποδρομολόγηση του "Βιτσέντζος Κορνάρος" από τη
γραμμή των Κυθήρων- Αντικυθήρων καθώς και ότι δήθεν κάποιοι, χωρίς να τους
κατονομάζουν, προσπαθούν εδώ και ένα χρόνο να φύγει το πλοίο, μια για πάντα από
την περιοχή!
Είναι εύλογο όλοι
να αναρωτιόμαστε ποιοί μπορεί να είναι αυτοί, αν υπάρχουν φυσικά!
Γιατί πράγματι
είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι υπάρχουν κάποιοι Κυθήριοι ή Αντικυθήριοι
πού επιδιώκουν να υποστεί βλάβη η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία πού είχαν τα τελευταία
χρόνια τα νησιά μας.
Αξίζει να
θυμηθούμε πώς πετύχαμε αυτή την πραγματικά καλή και λειτουργική συγκοινωνία των
τελευταίων ετών.
Μετά το ατύχημα
του "Μυρτιδιώτισσα" και την αποχώρησή του από την γραμμή του Πειραιά,
του Γυθείου και της Κρήτης, το ΥΕΝ προκήρυξε διαγωνισμό για τις γραμμές αυτές,
με πολυετή σύμβαση, ανεβάζοντας το κόστος της επιδότησης ετησίως περίπου στο
τριπλάσιο σε σχέση με την επιδότηση πού λάμβανε το "Μυρτιδιώτισσα".
Την γραμμή πήρε
τελικά η εταιρεία ΛΑΝΕ και δρομολόγησε το πλοίο "Βιτσέντζος
Κορνάρος". Ανέλαβε δε την υποχρέωση σε τρία χρόνια να το αντικαταστήσει με
άλλο πλοίο σύγχρονο και καινούργιο, αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος της
πολυετούς σύμβασης με υψηλό τίμημα.
Το πλοίο
εξυπηρετεί μέχρι σήμερα την γραμμή με ασφάλεια και συνέπεια, ενώ λόγω της
οικονομικής κρίσης πήρε παράταση και για την αντικατάστασή του με νεώτερο πλοίο,
μέχρι τον Αύγουστο του 2014.
Παράλληλα στη
γραμμή της Νεάπολης- Κυθήρων την ίδια περίοδο δρομολογήθηκε το
"Πορφυρούσσα" και εκτελεί καθημερινά δρομολόγια χωρίς επιδότηση.
Για να συνδεθούν
τα Αντικύθηρα με ένα δρομολόγιο ακόμη την εβδομάδα με τα Κύθηρα και την Νεάπολη
ζητήσαμε, ως Δημοτική Αρχή, από το Υπουργείο να καθιερώσει το δρομολόγιο αυτό
επιδοτούμενο, ώστε και τα Αντικύθηρα να έχουν ένα ακόμη δρομολόγιο την εβδομάδα
και το τοπικό πλοίο με την μικρή επιδότηση να μπορέσει να κρατηθεί στην γραμμή.
Πέρασαν τέσσερα
χρόνια και είχαμε ξεχάσει το λεγόμενο ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό πρόβλημα. Το
"Βιτσέντζος Κορνάρος" αντιμετώπιζε κάποια οικονομικά προβλήματα όταν
καθυστερούσε να του καταβληθεί η επιδότηση, εξυπηρετούσε όμως και το τοπικό
πλοίο την τοπική γραμμή οπότε αλληλεπικαλύπτονταν. Φαινόταν δηλαδή ότι
συνεργάζονται.
Αυτά μέχρι τον
περασμένο Σεπτέμβριο. Τότε έγινε ο διαγωνισμός για την τοπική γραμμή και η ΛΑΝΕ
θεώρησε καλό να αφήσει το δρομολόγιο των Κυκλάδων και να δώσει προσφορά 400€
λιγότερο για να διεκδικήσει και αυτή την επιδοτούμενη γραμμή. Από εδώ και πέρα
ξεκίνησαν τα προβλήματα και οι Κυθήριοι έχουν μεγάλη ανησυχία για το τι θα
γίνει.
Επιδίωξη όλων
είναι να μην διαταραχθεί η συγκοινωνία των τελευταίων ετών, να είναι στην
περιοχή και τα δύο πλοία και να συνεργάζονται για να μην επαναληφθεί αυτό πού
έγινε το 2008 με την ΑΝΕΝ και το ΑΝΔΡΕΑΣ ΙΙ.
Ζητήσαμε πρόσφατα
από την ΛΑΝΕ, για όσο διάστημα θα είναι το τοπικό πλοίο σε ακινησία να περνάει
κάθε Τετάρτη από την Μονεμβάσια για να εξυπηρετεί τα εμπορικά φορτηγά που
έρχονται από την Πελοπόννησο. Η εταιρία πήγε μια φορά και δεν συνέχισε γιατί τα
έξοδα της, για αυτή την μικρή παράκαμψη, όπως ισχυρίζεται ήταν 2.000€ και δεν
τα εισέπραξε!
Επιμένει να πάει
στην Νεάπολη γεγονός που βρίσκει κάθετα αντίθετους τους Κυθήριους στην
συντριπτική τους πλειοψηφία, φοβούμενοι ότι η κίνηση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα
την δική του οικονομική αιμορραγία και την απομάκρυνση του τοπικού πλοίου, με
οδυνηρές συνέπειες για τον Τουρισμό και την ανάπτυξη των Κυθήρων.
Κανείς Κυθήριος
δεν παραγνωρίζει τις ανάγκες των Αντικυθήρων αντίθετα ενδιαφέρεται διακαώς να
έχει το μικρό και απομονωμένο νησί, σταθερή επικοινωνία και οι ηρωικοί μόνιμοι
κάτοικοί του να νιώθουν ασφάλεια. Είναι λάθος αυτό που επιχειρείται από
ορισμένους, ευτυχώς πολύ λίγους, ο διχασμός, όπως συνήθως γίνεται.
Η Δημοτική αρχή
έχει επιδείξει υπεύθυνη και αποτελεσματική στάση όλα αυτά τα χρόνια, για το θέμα
της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας. Με τον ίδιο αντικειμενικό τρόπο αντιμετωπίζει και
τώρα το πρόβλημα, σεβόμενη τις απόψεις των Αντικυθηρίων, αλλά και των Κυθηρίων.