Ο δήμαρχος Κυθήρων Θόδωρος
Κουκούλης, ο αντιδήμαρχος Μιχ. Πρωτοψάλτης, τα δυο αδέλφια του και συνεταίροι του
στην εταιρία οικοδομικών υλικών που αναλάμβανε έργα του δήμου ως υπεργολάβος
και άλλα 28 άτομα πρόκειται να δικαστούν για σειρά αδικημάτων στο Β’ Τριμελές
Πλημμελειοδικείο Πειραιά, καθώς αντιμετωπίζουν κατηγορίες μεγάλης κυρίως ηθικής
και πολιτικής αλλά και ποινικής απαξίας.
Η δικογραφία στηρίζεται σε ένα
ογκωδέστατο πόρισμα των οικονομικών επιθεωρητών του ΥΠ,.ΟΙΚ και έρευνα του
εμπειρότατου εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά, Νίκου Πασχάλη, ο οποίος θα
βρίσκεται και την έδρα του δικαστηρίου.
Διεκπεραιώθηκε δε εξαιτίας της
επιμονής των εισαγγελικών αρχών, που δια του επικεφαλής της Εισαγγελίας Νίκου
Ποιμενίδη, προσπέρασε ακόμα και την «ανεξήγητη»(!!!) άρνηση οικονομικών
επιθεωρητών επί σχεδόν δυο χρόνια να μεταβούν στο νησί για έλεγχο, επικαλούμενη
αστείες δικαιολογίες περί μη κάλυψης των οδοιπορικών τους.
Η υπόθεση έχει αριθμό 4 καθώς οι
αρχές πιθανόν θέλουν να τη δικάσουν ώστε να ξεκαθαριστεί το τοπίο αλλά
θεωρείται σχεδόν δεδομένο πώς οι κατηγορούμενοι -κυρίως ενόψει εκλογών- θα
επιχειρήσουν να την αναβάλλουν.
Το κατηγορητήριο αφορά στις
παρατάσεις έργων που έτειναν να τα μετατρέψουν σε σύγχρονα γεφύρια της Άρτας,
αφού π.χ. έργα που έπρεπε να ολοκληρωθούν σε τρεις-έξι μήνες, με τις
αλλεπάλληλες παρατάσεις που έδινε το δημοτικό συμβούλιο δεν παραδίδονταν ούτε
καν μετά από 3-4 χρόνια ενώ παράλληλα ουσιαστικά αναθεωρούνταν, μέσω ενός
πολύπλοκου συστήματος, οι τιμές προς τα πάνω.
Πέραν του δημάρχου Θόδωρου
Κουκούλη, του αντιδημάρχου Μιχ. Πρωτοψάλτη, των δυο αδελφών του που κατέχουν
μαζί του εταιρία η οποία φέρεται να εμπλέκεται στα έργα του Δήμου,
κατηγορούνται 26 ακόμα άτομα, μέλη του νυν και προηγούμενων ΔΣ, ένας μηχανικός
εργολάβος κλπ.
Ο δήμαρχος και οι υπόλοιποι θα
δικαστούν για παράβαση καθήκοντος κατ΄ εξακολούθηση, ηθική αυτουργία σε αυτή
και ψευδή βεβαίωση κατ εξακολούθηση.
Ένα μέρος του ελέγχου ενδεικτικά
αφορά έργα προϋπολογισμού περίπου 2.000.000 € για τα οποία υπογράφηκε σύμβαση
μεταξύ Δημάρχου και εργολάβων μεταξύ 2008 και το 2009. Οι χρόνοι κατασκευής
ήταν με βάση τη σύμβαση από τρεις έως έξι μήνες.
Ωστόσο τα περισσότερα από αυτά
δεν είχαν ολοκληρωθεί (ούτε παραληφθεί) μέχρι τον έλεγχο που έγινε το 2013,
παρόλο που έχουν χορηγηθεί έως και επτά παρατάσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο σε
κάποιο από αυτά.
Κύριος λόγος που επικαλείται το
Δημοτικό Συμβούλιο για τη χορήγηση των παρατάσεων ήταν το γεγονός ότι δε
λειτουργούσε εκείνη την περίοδο στο νησί το ασφαλτικό συγκρότημα, το οποίο
παρεμπίπτοντος ανήκει στην οικογενειακή επιχείρηση του αντιδημάρχου Μιχ.
Πρωτοψάλτη, η οποία επίσης συμμετέχει και στην κατασκευή κάποιων από αυτά τα
έργα σαν υπεργολάβος (π/υ περίπου 800.000 €).
Οι καθυστερήσεις αυτές, σύμφωνα
με τους ελεγκτές δημιούργησαν επιπλέον επιβάρυνση στο Δήμο περίπου 250.000 €
λόγω αύξησης των τιμών από αναθεώρηση, επιπλέον ΦΠΑ και ανάλωση απροβλέπτων.
Οι απρόβλεπτες δαπάνες στα έργα
αυτά εκτιμώνται σε 150.000 €!!!! Ωστόσο στο πόρισμα αναφέρεται για περισσότερα
του ενός έργα ότι «…το ποσόν που θα καταβληθεί τελικά στον εργολάβο θα
οριστικοποιηθεί μετά τα σύνταξη των σχετικών πινάκων και θα είναι κατά πολύ
μεγαλύτερο της ως άνω πρόβλεψης…».
Παράλληλα σε κάποια από τα έργα
αυτά επισημαίνεται ότι αντί να έχει εγκριθεί η χορήγηση αναθεώρησης τιμών
(πρόσθετη αμοιβή) θα έπρεπε να είχαν επιβληθεί στους εργολάβους ποινικές ρήτρες
(επιστροφή ποσών στο Δημόσιο) που σύμφωνα με το νόμο σε μεγάλες καθυστερήσεις
μπορεί να είναι μέχρι το 6% του προϋπολογισμού τους, προκειμένου να
διασφαλιστούν τα συμφέροντα του Δημοσίου και του Δήμου.
Η Ελεγκτική διαδικασία φαίνεται
ότι ανέδειξε επίσης ευθύνη του Δημάρχου στην μη τήρηση των διαδικασιών για τις
εγγυητικές επιστολές οι οποίες δεν κάλυπταν τη συνολική διάρκεια των έργων αφού
επιστρέφονταν στις τράπεζες πριν την παραλαβή τους η οποία από τρεις ή έξι
μήνες μετατρέπονταν σε τρία ή τέσσερα χρόνια.
Επίσης επισήμανε ασυμβίβαστο στη
συμμετοχή του αντιδημάρχου κ. Μ. Πρωτοψάλτη στη λήψη αποφάσεων για τα έργα στα
οποία συμμετείχε ως υπεργολάβος η οικογενειακή του επιχείρηση (είτε σε
αποφάσεις για την ανάθεση των έργων, είτε στην τροποποίηση των συμβάσεων κατά
την εκτέλεσή τους) και αμφισβητείται η δυνατότητά του να εκτελεί δημοτικά έργα
όντας αντιδήμαρχος.
Παράλληλα κατηγορίες αποδίδονται
και σε αρκετά μέλη του παρόντος αλλά και του προηγούμενου Δημοτικού συμβουλίου
τα οποία ψήφισαν τις αποφάσεις αυτές.
πηγή:
defencenet.gr