ΠΑΓΚΥΘΗΡΑΪΚΗ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ ΚΥΘΗΡΩΝ
ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ ΚΥΘΗΡΩΝ
(Κυριακή 12
Ιανουαρίου 2014)
Στην Ιερά Μονή Μυρτιδίων Κυθήρων
σήμερα, Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 11 πμ, πραγματοποιήθηκε Παγκυθηραϊκή
Σύναξη με τη συνεργασία του Δήμου Κυθήρων - Αντικυθήρων και της Ιεράς
Μητροπόλεως Κυθήρων - Αντικυθήρων. Συμμετείχαν ο Μητροπολίτης, ο Δήμαρχος και
το Δημοτικό Συμβούλιο Κυθήρων Αντικυθήρων, ο Βουλευτής Α' Πειραιώς και νήσων κ.
Θεόδωρος Δρίτσας, οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Πρόεδροι Τοπικών
Συλλόγων και Σωματείων και ένα μεγάλο αντιπροσωπευτικό πλήθος του Κυθηραϊκού
λαού.
Συζητήθηκε διεξοδικά το πολύ σοβαρό και ζωτικό θέμα της μη διακοπής της
ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών μας Κυθήρων και Αντικυθήρων με Πειραιά -
Πελοπόννησο - Κρήτη και μετά δίωρη σύσκεψη - διαβούλευση, αφού τοποθετήθηκαν
πάνω στο θέμα οι παριστάμενοι εκπρόσωποι των Τοπικών Αρχών, φορέων και Συλλόγων
προέκυψε το ακόλουθο ψήφισμα, που απευθύνεται στην Κυβέρνηση της Χώρας μας, το
αρμόδιο Υπουργείο ΥΝΑ, την Εταιρεία ΛΑΝΕ και κάθε αρμόδιο φορέα.
1. Παλλαϊκό αίτημα και αξίωση των
νησιών μας Κυθήρων και Αντικυθήρων είναι η διατήρηση δύο γραμμών ακτοπλοϊκής
συγκοινωνίας και δύο πλοίων, του Περιφερειακού και του Τοπικού , που θα
συνδέουν τα νησιά μας με την Πρωτεύουσα, το διοικητικό μας κέντρο, την
Πελοπόννησο και Κρήτη(το πρώτο) και με την Νεάπολη Λακωνίας(το δεύτερο και
τοπικό).
2. Θεωρούμε ανακριβή και
εξωπραγματική την πληροφορία, η οποία μεταδόθηκε πρόσφατα από το επίσημο βήμα
της Βουλής των Ελλήνων, ότι ο λαός των Κυθήρων και Αντικυθήρων δεν θέλει το
περιφερειακό πλοίο. Κάθε άλλο. Η σύσσωμη αντίδραση του Κυθηραϊκού λαού πριν ένα
χρόνο ήταν όχι για την παρακώλυση της εκτέλεσης της περιφερειακής
ναυτιλιακής γραμμής από το Ε/Γ-Ο/Γ «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της εταιρείας ΛΑΝΕ,
αλλά για την αποτροπή της προσέγγισής του στη Νεάπολη για το επιδοτούμενο
εβδομαδιαίο δρομολόγιο: Νεάπολη-Κύθηρα-Αντικύθηρα και για ένα πρόσθετο από
Γύθειο-Κύθηρα. Η δυναμική μας εκείνη αντίδραση έγινε για να μην εξοστρακισθεί
και εξοβελισθεί έμμεσα το τοπικό πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ», το οποίο επί
εξαετία περίπου προσφέρει πολύτιμες και ανεκτίμητες υπηρεσίες στον τόπο
μας.
3. Αξιούμε από το ΥΝΑ και την
Κυβέρνηση της χώρας μας να μην καταργηθεί η επί πολλές δεκαετίες εκτελούμενη
περιφερειακή ναυτιλιακή γραμμή που συνδέει τα νησιά μας με τον Πειραιά, την
Πελοπόννησο και την Κρήτη, ούτε η μέχρι τώρα χορηγούμενη επιδότηση, επειδή
θεωρείται ασύμφορη και επιζήμια οικονομικά επιχείρηση. Η μητέρα Ελλάδα
μας πρέπει πρώτιστα να εξυπηρετεί τις άγονες και ακριτικές αυτές περιοχές
μας και όταν ακόμη αντί για κέρδος αποφέρουν έλλειμμα. Εδώ χρειάζεται η
αμέριστη κρατική πρόνοια και προστασία.
4. Η συγκοινωνιακή μας σύνδεση με
την πιο κοντινή στεριά εξυπηρετεί μεν άριστα τους εμπορικούς σκοπούς μας, αλλ΄
όχι και την ευχερή μετακίνηση των συμπολιτών μας προς το διοικητικό μας κέντρο,
την Πρωτεύουσα του κράτους μας. Για τους ηλικιωμένους και υπερήλικες
συμπατριώτες μας, Κυθήριους και Αντικυθήριους, που μετακινούνται προς την
Αθήνα-Πειραιά για την υγεία τους, τις όποιες υποχρεώσεις των και την επίσκεψη οικείων
και συγγενών τους η μέσω Νεαπόλεως και εν συνεχεία η διά ξηράς μετάβαση προς το
λεκανοπέδιο της Αττικής είναι όχι μόνο προβληματική και δαπανηρή, αλλά και
ανέφικτη. Αλλά και δεν είναι καθόλου συντομότερη η διά ξηράς αυτή διαδρομή,
όπως λέγεται από αρμοδίους.
5. Το ΥΝΑ και η εταιρεία ΛΑΝΕ
θεωρούμε ότι πρέπει να αναλάβουν τις νομικές, ηθικές και εθνικές ευθύνες,
δεσμεύσεις και υποχρεώσεις των. Να μη καταδικάσουν οριστικά τα νησιά μας σε
αποκλεισμό από τους τρεις τουριστικούς πυλώνες: Πειραιά, Πελοπόννησο και
Κρήτη, ούτε σε μαρασμό και αποδυνάμωση. Δημόσιες υπηρεσίες(Επαρχείο, ΟΤΕ,
ΔΕΗ, ΔΟΥ) έφυγαν από τα νησιά μας. Να χάσουμε και την ακτοπλοϊκή μας
συγκοινωνία και σύνδεση; Τί θα απομείνει πια στον τόπο αυτό;
6. Είμαστε αποφασισμένοι να
διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο τρόπο και με κάθε θεμιτό μέσο, επικαλούμενοι την
ετυμηγορία της δικαιοσύνης της πατρίδος μας και της
Ευρωπαϊκής Ενώσεως, τα δικαιώματά μας. Το ΥΝΑ και η εταιρεία ΛΑΝΕ ,
σεβόμενοι την υφιστάμενη σύμβαση και τις νομικές τους υποχρεώσεις έχουν την
ευχέρεια όχι να καταργήσουν ή να μετακινήσουν την θαλάσσια αυτή γραμμή,
αλλά να τροποποιήσουν τη δρομολογιακή κίνηση τους, λόγω της αύξησης
των τιμών καυσίμων και της οικονομικής δυσπραγίας. Δεν είμαστε η μόνη άγονος
προβληματική -κατά τους οικονομολόγους- ναυτιλιακή γραμμή, αλλά υπάρχουν
και άλλες 20. Γι αυτό αξιούμε να τύχουμε ίσης μεταχείρισης. Θα είναι ανήθικο
και αχαρακτήριστο ,ενώ ακόμη υφίσταται η σύμβαση με την εταιρεία ΛΑΝΕ και
αναγράφεται στις ιστοσελίδες του ΥΝΑ και της εταιρείας ΛΑΝΕ η εξαγγελία
εκτέλεσης δρομολογίων μέχρι τέλους Αυγούστου 2014 - πράγμα που επιφέρει
σύγχυση στους επιχειρηματίες του νησιού μας και το τουριστικό κοινό- να
μετακινηθεί το «Β.ΚΟΡΝΑΡΟΣ» σε άλλη γραμμή μαζί με την επιδότηση που είχε ως τώρα
για τη δική μας θαλάσσια γραμμή.
7. Ζητούμε την κατανόηση και την κρατική πρόνοια
και μέριμνα στο οξύτατο και ανεπίλυτο ακόμη αυτό πρόβλημά μας.
Οι παριστάμενοι
εκπρόσωποι
Τοπικών Αρχών, φορέων, Συλλόγων – Σωματείων
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ KΥΘΗΡΩΝ
Ο
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΘΗΡΩΝ
Τοπικών Αρχών, φορέων, Συλλόγων – Σωματείων