Ραπανάκης Σπύρος
Χωρίς σύνδεση με τον Πειραιά
είναι και θα παραμείνουν έως το τέλος του χρόνου τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα
αφού από 1.11 πάρθηκε απόφαση ακινησίας του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος», που
εξυπηρετούσε τη γραμμή, για συντήρηση και επισκευές. Ωστόσο το ΥΝΑ «ξέχασε» να
δρομολογήσει άλλο πλοίο για τη σύνδεση των νησιών με Πειραιά και Κρήτη.
Ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι
κάτοικοι αυτών των νησιών μπορούν να φτάσουν στον Πειραιά αυτή τη στιγμή είναι
μέσω Νεάπολης, κάτι που σημαίνει περίπου οκτώ ώρες δρόμο με το ΚΤΕΛ και το
συνεπακόλουθο έξτρα κόστος είτε του εισιτηρίου είτε της βενζίνης. Και ίσως αυτό
να μην αποτελούσε πρόβλημα αν δεν υπήρχε η μικρή λεπτομέρεια πως διοικητική
έδρα των νησιών είναι ο Πειραιάς. Δηλαδή όλες οι διοικητικές υπηρεσίες που
εξυπηρετούν τους κατοίκους των Κυθήρων και των Αντικυθήρων (Περιφέρεια,
δασαρχείο, πολεοδομία και τους τελευταίους μήνες και η εφορία) είναι τους
χειμερινούς μήνες δεκάδες χιλιόμετρα μακριά.
Την ίδια στιγμή τα Αντικύθηρα
κινδυνεύουν να μείνουν και χωρίς ρεύμα σε περίπτωση βλάβης τον χειμώνα (συχνό
φαινόμενο στα νησιά) αφού ανήκουν στη ΔΕΗ Κισσάμου Κρήτης και όχι στη Σπάρτη
όπως τα Κύθηρα, με συνέπεια να είναι αδύνατη η έλευση συνεργείου της ΔΕΗ και τα
Αντικύθηρα να καταδικάζοντας σε πλήρη απομόνωση και αποκλεισμό.
Μάλιστα, οι κάτοικοι φοβούνται τα
χειρότερα, αφού στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης της ακτοπλοΐας υπάρχουν φήμες για
μονιμοποίηση αυτής της κατάστασης. Με επιστολή προς τον Μ. Βαρβιτσιώτη η
επιτροπή εγχωρίου περιουσίας Κυθήρων - Αντικυθήρων ζητά την άμεση λύση του
προβλήματος με τη δρομολόγηση πλοίου τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα από και
προς Πειραιά και Κρήτη καθώς και αύξηση των επιδοτήσεων για το τοπικό πλοίο,
προειδοποιώντας με κινητοποιήσεις.
πηγή:
avgi.gr