Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Ομιλία βουλευτή Κώστα Κατσαφάδου επί του σχεδίου Νόμου για την Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου


ΚΩΣΤΑΣ  ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εμβληματικό τομέα οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης κατά το παρελθόν χαρακτήρισε την Ναυτιλία για τον Πειραιά, ο βουλευτής της ΝΔ Α΄ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος, κατά την ομιλία του ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής επί του σχεδίου Νόμου για την Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Ο κ. Κατσαφάδος τονίζοντας πως η  Ναυτιλία είναι μία από τις δύο κορυφαίες πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας, ανέφερε ότι κάποιοι έκαναν ό, τι περνούσε από το χέρι τους προκειμένου να απομακρύνουν και να αποθαρρύνουν επενδυτικές και επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.

«Στην πόλη μου και στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, η Ναυτιλία ήταν ο απόλυτα εμβληματικός τομέας οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης κατά το παρελθόν.
Η Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία όμως οδηγήθηκε σε συρρίκνωση και μαρασμό, οι ναυτιλιακές εταιρείες έφυγαν.
Πιστέψτε με αυτό δεν έγινε, ως αποτέλεσμα ύπαρξης άλλων ανταγωνιστικών αγορών και μόνο.
Το πρόβλημα είναι ευρύτερο.
Αντανακλάται σε μία σοβιετικού τύπου οικονομία που συνήθισε να παρεμβάλλει εμπόδια στην επιχειρηματικότητα και εκπαίδευσε και την κοινωνία να κάνει το ίδιο.
Σήμερα ζούμε το τέλος αυτών των χρεοκοπημένων, πέρα για πέρα, αντιλήψεων.
Όλοι αντιλαμβάνονται ότι η ανάκαμψη, η ανάπτυξη θα έρθουν μέσα από την επιχειρηματική δραστηριότητα , τις επενδύσεις.
Αυτά τα δύο στοιχεία είναι αυτά που διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις για να ενισχυθεί η απασχόληση.»

Κατά την ομιλία του, ο κ. Κατσαφάδος αναφέρθηκε στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο, όπως είπε, τα προηγούμενα χρόνια με διαδικασίες εξπρές αποφάσιζε αποδρομολογήσεις πλοίων χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν του τις συνέπειες στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιωτικών περιοχών, φέροντας ως παράδειγμα τον Αργοσαρωνικό.

«Θέλω να αναφερθώ και στην υποχρέωση πλέον του Σ.Α.Σ να εγκρίνει αποδρομολογήσεις πλοίων κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις και εφόσον δεν δημιουργούνται προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιωτικών περιοχών.
Τα προηγούμενα χρόνια το Σ.Α.Σ, με διαδικασίες εξπρές αποφάσιζε αποδρομολογήσεις πλοίων, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν του τις συνέπειες στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.
Κάπως έτσι άδειασε από πλοία ο Αργοσαρωνικός και μετατράπηκε σε άγονη γραμμή.»

Ο βουλευτής της ΝΔ Α΄ Πειραιώς και Νήσων δεν παρέλειψε  να αναφερθεί και στην ανεργία που μαστίζει την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

«Θεωρώ, επίσης ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι υπάρχουν διατάξεις στο νομοσχέδιο αυτό που δημιουργούν μία νέα προοπτική για την πόλη αλλά και την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.
Μία περιοχή που μαστίζεται από την ανεργία.
Οι νέες δουλειές όμως και η ενίσχυση της απασχόλησης θα προκύψουν μόνο μέσα από την στήριξη και την τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη λειτουργούσε χωρίς κανονισμό λειτουργίας, επικρατούσε μία άναρχη δραστηριότητα, που οδήγησε πολλές επιχειρήσεις στο κλείσιμο και προσέθεσε νέους ανέργους.
Το καθολικό αίτημα για ένα νέο κανονισμό λειτουργίας στη Ζώνη γίνεται πραγματικότητα και αυτό είναι το πρώτο μεγάλο βήμα.
Απόλυτα θετικές είναι και οι ρυθμίσεις στο άρθρο 53, που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να καταστεί ο Πειραιάς κέντρο ναυτικής διαιτησίας

Κατά την ομιλία του ο κ. Κώστας Κατσαφάδος εστίασε και στην  συμφωνία της COSCO με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Hewlett Packard, λέγοντας πως αυτή είναι μόνο η αρχή, ενώ αναφέρθηκε και στην Ρήτρα Νησιωτικότητας.

«Η ανάγκη δημιουργίας ενός Εθνικού Λιμενικού Συστήματος, με δίκτυα λιμένων σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, είναι αδήριτη.
Διαθέτουμε λιμάνια ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας, με γεωγραφικά και γεωπολιτικά πλεονεκτήματα που μπορούν να παράξουν πλούτο, να συμβάλλουν σε μία συνολική αναπτυξιακή πορεία και να δημιουργήσουν νέες θέσεις απασχόλησης.
Θυμόμαστε όλοι τι είχε ακουστεί, το μέγεθος των αντιδράσεων για την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
Αυτή όμως η επένδυση, σε συνάρτηση με τις υποδομές που δημιουργήθηκαν στον τομέα των μεταφορών, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για να καταστεί η Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευμάτων.
Αυτή η επένδυση έφερε τη συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Hewlett Packard και θα φέρει και άλλες συμφωνίες.
Μέσα από την μετεξέλιξη της Γενικής Γραμματείας Λιμένων σε φορέα υποδοχής και προώθησης επενδύσεων ανοίγουν νέες προοπτικές και για άλλα λιμάνια της χώρας.
Επενδύσεις που θα εποπτεύονται και θα ελέγχονται, σε ότι αφορά την ορθή τήρηση των συμφωνηθέντων από τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.
Άκουσα συναδέλφους από τις νησιωτικές περιοχές, να αναφέρονται στη Ρήτρα Νησιωτικότητας, θεσμική παρέμβαση μείζονος σημασίας,στο Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής και στο Ερευνητικό Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής.
Όλα αυτά αφορούν και τα νησιά του Πειραιά. Την Αίγινα, το Αγκίστρι, τα Μέθανα, τον Πόρο, την Τροιζήνα, την Ύδρα, τις Σπέτσες, τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.
Και σε εμάς υπάρχουν τα προβλήματα της γεωγραφικής ασυνέχειας, της δυσκολίας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.
Και σε εμάς υπάρχουν τα ιδιαίτερα προβλήματα που απορρέουν από τη νησιωτικότητα.
Και εμείς διεκδικούμε μία καλύτερη προοπτική για τα νησιά του Πειραιά.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.
Θα στηρίξω με την ψήφο μου αυτό το νομοσχέδιο.»

Όπως τόνισε ο κ. Κατσαφάδος με το εν λόγω νομοσχέδιο:

-Κατοχυρώνονται ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα ειδικών και συγκεκριμένων κατηγοριών Ελλήνων ναυτικών.
-Δημιουργείται Μητρώο Ενεργών Ναυτικών, απαραίτητο για την διευθέτηση επαγγελματικών, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών θεμάτων. Μία από τις παθογένειες του παρελθόντος ήταν να έχουμε ασφαλισμένους και συνταξιούχους στο ΝΑΤ, ανθρώπους που ουδεμία σχέση είχαν με το ναυτικό επάγγελμα.
-Οι ναυτιλιακές εταιρείες, με συγκεκριμένη ποσόστωση, θα προσλαμβάνουν και θα ναυτολογούν σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού για την πρακτική τους εκπαίδευση, ενώ δημιουργείται και Γραφείο Σταδιοδρομίας για τους αποφοίτους αυτών των σχολών, συνδεδεμένο με τη ναυτιλιακή αγορά.